Spordiklubi Reval-Sport

Yin/Yang Jooga

Yin/Yang jooga kogu olemust iseloomustavad Vana-Hiina filosoofias vastandlikud poolused yin/yang (sisemine/välimine, külm/soe, passiivne/aktiivne, kõva/pehme jne.). Vaadeldes inimkeha, siis meie luud, liigesed, sidemed ja kõõlused on yin, samas lihased on yang. Vastavalt sellele erinevusele hoitakse yin asendeid passiivselt, lõdvestunud lihastega, minimaalse pingutusega, et venitus jõuaks sügavale sidekoeni. Olenevalt asendist kestab venitus 3-5min. Keskendutakse peamiselt alaselja ja puusapiirkonna pingest vabanemisele ja avanemisele. Yin jooga vastandiks on yang, mis loob sisemist kuumust, pikendab ja tugevdab lihaseid. See on aktiivsete ja rütmiliste kordustega liikumine asendist asendisse, kus harjutused vahelduvad sujuvalt. Meie keha painduvust/nõtkust mõjutavad lihased 41%, kõõlused 10%, nahk 2% ning liigesed 47%. Treening vähendab pingeid kogu kehas ning sellega kaasnevaid valusid kaela-, õla-, selja- ja puusapiirkonnas.