16. June 2020 5 minutit lugeda

Annika Kormik: “Peamine, et olla terve, on liikumine”

Selleks, et aidata karantiini ajal oma treenijatel hoida motivatsiooni ja püsida aktiivsed, loosisime koroonakriisi ajal välja kolm õnnelikku, kes said endale kuuks ajaks online-personaaltreeneri. Üks meie loosi võitjatest, Annika, saavutas kuu ajaga suurepärase tulemuse ning kaotas koostöös treener Elen Kaldmaga 6 kilo. Võtsime Annikaga ühendust, et uurida kuidas ta sellise suurepärase tulemuse saavutas ning millised on tema liikumisharjumused täna.

Millised olid Sinu treeningharjumused enne loosi võitmist ning treener Eleniga koostöö alustamist?

Sügisel oli mul jalavigastus, seega vahetult enne seda ei saanud ma pikalt midagi teha. Kuid varasemalt olen tõsisemalt tegelenud rahvatantsuga, fitnessiga, postitantsuga ning käinud erinevates rühmatreeningutes. Aktiivse elustiiliga olen tegelikult olnud kogu aeg. Isegi korvpalli ja võrkpalli on kunagi mängitud. Enne personaaltreenerit oli peamiseks erinevuseks pigem see, et mul puudusid kindlad treeningud, kindlatel päevadel ja trenni tegin kuidas kunagi. Nüüd on mul kindel kava ja trennipäevad.

Milline on Sinu treeningkava praegu?

Hetkel treenin kodus Eleni kava järgi. Kuid leppisime temaga kokku, et augustist tulen tagasi spordiklubisse ning teen esmakordselt algust jõusaalitreeningutega.

Millise eesmärgi koos treeneriga püstitasite?

Minu peamiseks eesmärgiks on langetada kaalu. Kunagi olin piitspeenike tütarlaps, kuid peale lapse sündi hakkas kehakaal ainult tõusma. Ühel hetkel avastasin, et olen samas kaalus kui sünnitama minnes. Ainuke erinevus oli aga see, et enam ei olnud mul beebit kõhus. See oligi minu reaalsuskontroll ning sain aru, et midagi tuleb ette võtta.

Kuidas sa sealt punktist edasi liikuma hakkasid?

Olin juba valmis tellima endale internetist treeningkava, kuid sain Revali online-treeneri loosiauhinna näol hoopis positiivsema üllatuse osaliseks.

Mis oli esimene asi, millest eesmärgi täitmisel alustasite?

Esimeseks suuremaks proovikiviks oli minu jaoks toitumise paika saamine. Ma ei ole seda kunagi jälginud ega sellele niimoodi mõelnud. Treener Elen aga pani mind kohe toitumispäevikut pidama, et saada aimdust minu igapäevaste toitumisharjumuste ja -valikute kohta. Vot see oli karm. Kui pead absoluutselt iga oma ampsu kirja panema ning näed lõpuks seda kõike must-valgel, siis paneb ikka mõtlema küll. Varasemalt oli minu toitumine selline, et hommikul ma ei söönud. Minu päeva esimene toidukord oli lõuna ning jätkus sealt kuni magama minekuni. Toitumispäeviku pidamine näitas hästi ära, et minu suurimaks komistuskiviks oligi see õhtune näksimine. Umbes kahe nädalaga saime toitumise paika ning sealt edasi hakkas juba kaal ludinal alla tulema.

Kas oled personaaltreenerit kasutanud ka varasemalt?

Aktiivne ja sportlik olen ma valdavalt olnud siiski terve elu. Aastaid tagasi tegelesin fitness tasemel postitantsuga ning käisin ka Revalis erinevates treeningutes. Mul ei olnud vajadust personaaltreeneri järele. Rasedus aga põhimõtteliselt nullis kogu saavutatu ning sealt jälle ree peale saamine oli üksi väga keeruline.

Kuidas Sa tunned, et treeneriga koostöö Sind aitas?

Eks ma ju ka varasemalt mitu korda proovisin ja üritasin, aga kui sul ei ole seda tuge taga ning sa teed seda kõike üksi, siis on see kohutavalt raske. Ma proovisin ka igasugu toitumiskavasid ja tuntud programme, aga need ei sobi mulle. Ma ei taha oma toitu kaaluda ja lugeda kaloreid. Elen aga lähenes hoopis teistmoodi. Ta ütles, et söö kõike ning paneme selle põhjal just sinu toitumise paika.

Kuidas Sinu praegune treeningkava üldse välja näeb?

Kaks korda nädalas jõutrenn pluss jooga ja kord nädalas rattasõitu vähemalt 20 kilomeetrit. Sõidan maanteeratast ning tihtipeale jaotan seda 20 kilomeetrit ka nädala peale laiali ning enamasti tuleb nädala peale kilomeetreid ikka rohkem.

Millised olid Sinu treeningud karantiini ajal? Kas Sul on kodus olemas mingid treeningvahendid?

Osad harjutused on oma keharaskusega, osade puhul kasutan hantleid ning osade puhul asendan kahekilosed hantlid hoopis 15 kilose pojaga. Ta on nagu minu väike tugitreener ja motivaator. Trenn on meie ühine kvaliteetaeg ja ta ise väga tahab kõike kaasa teha. Osa harjutusi tahab ta ise ette näidata ja siis teeme vahepeal hoopis tema “kava” järgi.

Mis muutus Sinu jaoks peale kuuajalist personaaltreeneriga suhtlemist?

Kindlasti ma olen aktiivsem, ma liigun rohkem ja söön teadlikumalt. Nüüd ma ikkagi jälgin ja mõtlen läbi, mida ja millal ma söön. Kuid peamine asi, et olla terve, on ikkagi liikumine.

Kas Sa täitsid oma eesmärgi?

Jah, muidugi! Kuu ajaga kaotasin kokku 6 kilo, mis on lihtsalt super tulemus. Sellist numbrit ei oleks ma küll oodanud, aga töö läheb edasi.

Mida soovitaksid neile, kes on samas olukorras nagu olid Sina, ega tea kuidas alustada?

Esimene asi, võta ennast kokku ja kui sa ei tea kust alustada, siis küsi abi. Sea endale reaalsed eesmärgid, mis sind ei rõhu. Ära võta endale eesmärgiks kaotada korraga 15 kilo. Selle asemel võta esimeseks eesmärgiks 5 kilo. Sealt edasi uueks eesmärgiks järgmised 5 kilo jne. Niimoodi väikeste sammudega saavutad sa oma seatud eesmärgid palju tõenäolisemalt ja veelgi rohkem. Ning mina arvan, et eesmärk ei pea alati olema üldse numbriline. Selleks võib olla ka parem vorm või parem tervis.