08. February 7 minutit lugeda

Kaidi Valk: Uueks Minaks valmis!

Epiloog:

Uuel hooajal panime kokku aastase treeningprogrammi: “Saavutan ja hoian eesmärke”, et aidata inimestel saavutada oma unistuste vorm ning hoida seda. Terve aasta vältel jälgib treener Sinu progressi ning kohandab vastavalt treeningplaani ning toitumist, et tulemused oleksid püsivad. Personaalne lähenemine ning koostöö on selle programmi puhul võtmesõnadeks. Oma Facebook lehel loosisime välja ühe õnneliku, kellele kinkisime terve aasta jagu treeninguid ning prii osalemise.

Saame tuttavaks võitjaga – Kaidi Valk. Võitja Kaidi jagab meiega avameelselt oma eesmärke, progressi ning saavutusi. Kui tunned, et vajad motivatsiooni alustamiseks ning inspiratsiooni jätkamiseks, siis liitu samuti programmiga ning saavutame eesmärke üheskoos. Kaidi teekonnal saab silma peal hoida meie blogis, sotsiaalmeedias ning Kaidi Instagram kontol.

Esimesed emotsioonid ja ehmatus

Mina olen Kaidi – see õnnelik, kes võitis Reval-Sport programmi “Saavutan ja hoian eesmärke” terveks aastaks. Kui ma kõigepealt oma võidust kuulsin olin enneolematult õnnelik. Lugesin lausa mitu korda, et olla kindel, kas saan ikka õigesti aru. “Jess, olengi mina ja see on minu võimalus!” mõtlesin. Kuid siis puges hinge väike kahtlus ja süütunne, et kas olen ikka seda võitu väärt. Lugesin praktiliselt kõiki kommentaare ning neid inimesi, kes seda võimalust vääriksid oli nii-nii palju. Ma ei ole harjunud elus saama midagi niisama ja nüüd siis selline võimalus. Võttis ikka jalust nõrgaks küll korraks..

Minu muutumine ei saa aga olema ainult väline, vaid väga suurel määral ka sisemine. Alati, kui me midagi oma elus kardinaalselt muudame või ette võtame, tähendab seda, et tahame muutust ka sisemiselt. Inimese keha on ju kooskõlas vaimuga ning sama tähtis, kui on meie füüsiline heaolu, on seda ka vaimne. Ning just seda muutust ongi mul hädasti vaja.

Kes ma olen?

Olen äsja saanud 35-aastaseks ning mul on väga vahva 10-aastane poeg. Elu on teinud oma korrektuurid selliselt, et olen küll lahutatud, kuid poisi isa võtab kasvatamisest väga aktiivselt osa ning lapsel ei ole puudu kummastki vanemast. Töötan juhtival positsioonil, kus minu igapäevatööks on ühe väiksema ning ühe suurema jalatsikaupluse juhatamine. Tundub justkui tavaline muinaslugu, kas pole? Kuid tegelikult on selle pealtnäha lillelise loo peategelaseks tüdruk, kes on aastaid võideldnud ärevushäiretega. Need, kes on sellega varem kokku puutunud, teavad, et ärevushäired muudavad inimese elukvaliteedi peaaegu olematuks.

Olen kohtunud mitmete arstidega, kes kõik justkui ühest suust on soovitanud leida rohkem aega iseendale, tegeleda millegi meeldivaga või leida endale uus ja põnev hobi. Eks see tegelikult ka üheks parimaks “raviks” ole, kuid kiire elutempo, kohustused ja vastutus võtavad kogu energia. Hommikul tööle, sellele järgnevad koosolekud, protokollid, aruandlus jne. Õhtul koju, lapsega õppima, õhtusööki valmistama ning juba üsna pea ongi päev sealmaal, et aeg magama minna. Sama kordub päevast-päeva. Ka tööpäevad on enamasti pingelised ning kuigi ma teoorias tean, et füüsiline tegevus on üheks parimaks pingete maandajaks, siis olen väsimuse ja laiskuse tõttu läinud kergema vastupanu teed.

Ärevushäiretest vabaks

Selle kergema ja mugavama teega olen aga kaotanud iseenda ning sellest on mul tekkinud ka ärevushäired. Miks ma seda kõike nii avalikult jagan? Sest minu KÕIGE esimeseks ja suuremaks eesmärgiks on neist vabaneda. Ma tean, et see on kinni ainult minu peas ning seetõttu usun, et ma ei muutu tänu sellele võimalusele kindlasti mitte ainult väliselt, vaid ka siseselt.

Minu teiseks eesmärgiks on loobuda (häbi-häbi) suitsetamisest! See halb harjumus on minuga koos käinud juba päris mitu aastat. Üsna tihti olen endalegi üllatuseks avastanud, et panen suitsu ette rohkem harjumusest, mitte otseselt vajadusest. Enne tööpäeva ja peale lõunat suitsust on saanud sama harjumuspärane tegevus, kui hingamine.

Kui aga rääkida minu välisest muutusest, siis enamik mu tuttavaid on imestanud: “Mis trenni sa tegema pead!? Sina ja toitumist jälgima, naljatilk!”. Ega siis väliselt midagi väga hullu ei olegi ning eks püksivärvli vahele saab paar pekivoldikest ka ära peidetud. Kuid mina ise ei tunne end oma kehas hästi ning see on peamine. Tahan saavutada ilusat treenitud ja toonuses keha ning selle ma ka saan! Kinnitagu mu sõnu saare naise kangus ja vene temperament.

Treener, kui suurim tugi

Minu personaalseks ingliks (loe treeneriks) saab Elen. Esmakohtumine temaga oli väga siiras ning täis äratundmisrõõmu. Nimelt oleme kunagi koos põhikoolis käinud – maailm on ikka nii väike. Kõikidest treeneritest osutus just tema minu ingliks ning selle üle on mul ääretult hea meel. Mäletan Elenit juba kooliajast kui konkreetset ning sihikindlat inimest ning usun, et just temasugust tuge mul vaja ongi.

Esimesel kohtumisel tegime mulle kehaanalüüsi ning koormustesti. Olin tulemusteks valmis, sest teadsin ju sisimas ise, et need numbrid mulle tõenäoliselt ei meeldi. Ja täpselt nii koledad need olidki. Elen küll lohutas, et olen enda vastu liiga kriitiline ja karm, kuid tulemus mõjus mulle (heas mõttes) raputavalt. Treener seletas analüüsi tulemuse väga põhjalikult ning mulle arusaadavas keeles lahti. Näitas ära kus on “murenumbrid” ning millised on “nii ja naa” tulemused. Kui need kõik omavahel kokku liita ja üldpilti vaadata, siis võib hästi vaikselt sositades öelda, et olen täitsa standatse kehatüübiga. Aga mina ju ei taha olla standard, ma tahan olla Super!

Olen valmis selleks, et mind ootab ees vaevarikas teekond, et saada võitu oma mugavusest ja laiskusest. Et olla üle kõikidest oma hirmudest, vabandustest ja ettekäänetest. Kuid kindlasti ka väga positiivne teekond, mille lõpus ootab täiesti uus Mina. Ma olen valmis!

Treener Elen Kaldma:

“Kaidi on tegelikult üpris heas vormis, kui võtta arvesse, et ta ei ole varasemalt järjepidevalt treeninud ning on suur magusasõber. Koormustesti tulemused on täiesti keskmised. Võhma, et trenni nautida on ning samuti ka vastupidavust. Kehaanalüüsi tulemuse kohaselt on Kaidi standartse kehatüübiga ning otseselt põhjust muretseda ei ole. Küll aga on keha bioloogiline vanus aasta võrra suurem ning sisemine rasvaprotsent 7 (võiks olla 3-4). Kaidi ise küll ehmatas tulemuste peale rohkem ära, kuid ta on nii hakkamist ning energiat täis, et suudab kindlasti neid tulemusi muuta. Alustame kõigepealt 3 treeninguga nädalas, et kasvatada lihasmassi ning vähendada vistseraalset ehk sisemist (organeid ümbritsevat) ning nähtavat keharasva. Vaatame üle ka Kaidi toidulaua ning kohandame seda vastavalt eesmärgile.”.