05. February 5 minutit lugeda

Jaan Tiiman – Iga algus on raske

Vahepeal on kaks pikka ja pimedat nädalat läbi saanud. Olen endiselt elus ning pingutused hakkavad õnneks juba positiivset tagasisidet andma.

Kui esimene nädal möödus suure hurraa ning õhinaga, siis järgmised kaks on need, kus  iga uus saalihunt peab endas leidma motivatsiooni ja pühendumuse jätkamiseks.

Ära jäta pooleli

Nüüd kui need kaks kõige raskemat nädalat on juba möödas, võin kõigile puhta südametunnistusega öelda: Ära jäta pooleli! Valu ja väsimus on nagu Eesti lumi, korra näed ja läinud ta ongi! Samas alles jääb priima enesetunne ning natuke saavutusrõõmu ka.

Kuigi Kadi juba hoiatas mind, et treeningkava sai raskemapoolne ning iga nädal uues rühmatrennis käimine šokeerib meeldivalt keha, siis kogu nädalase treeningtsükli läbimine nõuab ikkagi päris suurt eneseületust.

Loll on see, kes vabandust ei leia

Kui muidu öeldakse, et treenides kuula oma mõistuse häält, siis soovitan vähemalt paariks esimeseks nädalaks vahetada peas kanalit.

 

Aju toob kohati liigagi usutavaid ja ratsionaalseid põhjendusi, miks saali mitte minna müttama. Panin nalja viluks mõned neist vabandustest kirja, mida mu aju suutis 30 minutiste vahedega genereerida. Ehk tunned isegi midagi ära :)

  1. Olen liiga väsinud, et täna trenni minna.
  2. Mul pole üldse aega täna.
  3. Lihased on valusad, äkki ei peaks minema.
  4. Ma ei TAHA väljaasteid teha!
  5. Alles eile ju käisin, ei maksa üle pingutada.
  6. Kuidas ma lähen kolm päeva järjest samade riietega?
  7. Kasutan täna väiksemaid raskuseid, siis jõuan homme rohkem.

Kui tunned ennast juba piisavalt hästi, siis oskad need vabandused ilusasti ümber lükata. Alati töötab ka repliik: “Nado Fedja, nado!”

Nüüd aga paar sõna rühmatrennidest, kus end 10 nädala väljakutse raames proovile panin.

Fitness ja joogapüksid

Fitness jooga rühmatrenni valiku eest vastutab täielikult minu treener Kadi, sest ise ma ei oleks ennast elusees kirja pannud ühtegi liitsõnast koosnevasse trenni, mis lõppeb terminiga “jooga”. Olles seda nüüd aga kogenud, olen ütlemata tänulik nii Kadile selle valiku eest kui ka treener Elenile, kes seda ägedat tundi läbi viis.

Kuna ma oma riidekapist joogapükse ei leidnud, siis lähenesin asjale kerge piinlikustundega kandes oma tavapäraseid lohvakaid treeningpükse. Õnneks ei olnud ma kaugeltki ainumas meesterahvas tunnis ja samalaadse rõivavaliku olid ka teised õrnema hingelise soo esindajad teinud.

Tund ise oli väga mõnus. Kui oled alustanud treeninguid karmi koormusega, siis fitness jooga on kui pudel vett kõrbes. See toob värskust ja vaheldust hantlitega vehkimisele ning kõrgel pulsisagedusel taidlemisele. Trenni lõpus tunned, kuidas tekkinud lihaspinged on vähenenud ning kuidagi zen on olla.

Fitness jooga käigus võtad sisse erinevaid poose, liikudes dünaamiliselt ühest asendist teise. Kõik need asendid nõuavad korralikku tasakaalu ning tüvilihaste pingutust. Trenn lõppes korraliku venituskuuriga ja paariminutise mati peal lamamisega, mis andis lõppkokkuvõttes väga hea enesetunde.

Sellest saab kindlasti minu esimene treeningvalik, kui stress laes või koormus liiga kõrge.

TR-Xtra valus

Kuna korra sai juba Striding + TRX edukalt (loe elusana) läbitud, siis ei toonud selle nädala puhas TRX õnneks väga suurt üllatust.

Tund ise oli täis suuri väljakutseid, kus üks jõuharjutus ajas teist taga. Kui vähegi suudad neid harjutusi ka korralikult teha, siis saad väga hea koormuse kätte. Seda kõike jäävad saatma treener Kadi rõõmsameelsed sekundite lugemised harjutuse lõpuni, kus iga loetud sekundi jooksul suudad oma peas vähemalt viieni lugeda.

Esita endale korralik väljakutse jõusaali kõrvalt ja proovi seda trenni. Saad vastutasuks tugeva koormuse ning lisaks leiad kõik nõrgemad lihasgrupid ülesse.

Mida toovad järgmised nädalad

Uuel nädalal ootavad mind ees uued rühmatreeningud Spinning/Sprint ja Grit ning loomulikult ka jõusaal. Enesetunne ja motivatsioon on hetkel täiesti laes ning (tahte)jõudu rohkem kui küllaga. Mis siis muud, kui ikka edasi ja võiduka lõpuni!